Фото без опису

  13 червня ц.р. Уряд ухвалив постанову № 601, якою передбачено запровадження експериментального проєкту з удосконалення порядку надання населенню житлових субсидій

Метою прийняття документу є створення умов для максимального спрощення процедури звернення громадян за  субсидією для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та пічного побутового палива і забезпечення швидкого прийняття рішення щодо її надання. 

Людина має просто виявити бажання на отримання такої соціальної допомоги від держави шляхом подання спрощеної заяви на призначення житлової субсидії «в один клік» і надати дозвіл на збір та обробку відомостей про себе та осіб, з урахуванням яких призначатиметься виплата. 

Відвідувати органи Фонду для подання спрощеної заяви не потрібно, – процес подання заяви буде максимально автоматизовано. 

Спрощену заяву можна  буде подати в онлайн-кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду України, мобільному додатку Пенсійного фонду України або засобами Порталу Дія. 

Про технічну реалізацію такої можливості буде невідкладно поінформовано.

Крім того, таку заяву в паперовій формі можна надіслати поштою або подати через сервісні центри Пенсійного фонду України, уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади, центру надання адміністративних послуг.

У заяву необхідно внести прізвище, ім’я та по батькові, серію та номер паспорта, реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) заявника та осіб, які входять до складу домогосподарства, свою адресу та рахунок в банку (у форматі ІВАN), на який людина бажає отримувати виплату та підписати спрощену заяву (у разі її подання електронними засобами – за допомогою кваліфікованого електронного підпису).

Решту інформації, необхідної для визначення права домогосподарства на житлову субсидію, Пенсійний фонд України отримає з державних реєстрів та баз даних завдяки автоматизованому обміну інформацією.

Протягом 10 робочих днів Пенсійний фонд України перевіряє дані про домогосподарство на відповідність вимогам, передбаченим для призначення житлової субсидії,  формує заповнену заяву та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за її призначенням.

За результатами розгляду спрощеної заяви, сформованих заяви і декларації, буде визначено розмір житлової субсидії  або відмовлено у її призначені. 

Протягом 3 днів після прийняття рішення Пенсійний фонд повідомляє заявника про прийняте рішення,.

Повідомлення про прийняте рішення, встановлений розмір житлової субсидії (у разі її призначення), причини відмови і порядок його оскарження, разом із сформованими заявою та декларацією, надійде заявникам: тим, хто подавав через особистий кабінет на вебпорталі Пенсійного фонду України – в його особистий кабінет; тим, які подавали засобами мобільного  додатку  Пенсійного фонду України – у мобільний додаток;  хто подав засобами Порталу Дія – через  Портал Дія; хто подав спрощену заяву у паперовій формі – на адресу електронної пошти. 

У разі прийняття рішення про відмову в призначенні житлової субсидії заявник протягом 14 календарних днів з дня повідомлення йому про прийняте рішення може подати  виправлені заяву та декларацію, в тому числі долучивши до них копії (скановані копії) документів, що можуть доповнити, спростувати або актуалізувати відомості, внесені до заяви та декларації.

Якщо протягом цього періоду редагувань / доповнень до заяви та декларації не здійснено, вважається, що заявник погодився з рішенням органу Пенсійного фонду України про відмову у призначенні житлової субсидії. Нову спрощену заяву може бути подано у наступному кварталі.

У разі прийняття органом Пенсійного фонду України рішення про призначення житлової субсидії сформовані заява та декларація вважаються остаточними, поданими і надсилаються для формування виплатних документів.

Важливо! Діючий нині механізм звернення за призначенням субсидії з повним пакетом документів залишається чинним і за бажанням людини застосовується у звичному порядку.